گرماتاب, سیستم های گرمایشی, محصولات گرمانوین, مقالات آموزشی

نکات لازم جهت راه اندازی گرمایش تابشی

راه اندازی گرمایش تابشی
0
(0)
مشاوره خرید 02191691095
تابشی گرماتاب 55000

هیتر تابشی گرماتاب 55000

590,000,000 590,000,000 خرید کنید

نکات مهم قبل از خرید گرمایش تابشی

با رعایت اصول و نکات لازم برای راه اندازی گرمایش تابشی، شما قادر به بهترین بهره‌وری از این سیستم‌ها در مجموعه‌های تحت کنترل خود خواهید بود. سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب، حرارت و گرما را بصورت تابش نور خورشید به فضای مورد نظر انتقال میدهد. بنابراین، در نصب و راه اندازی گرماتاب، به نکات مطرح شده توجه فراوانی فرمایید.

در این سیستم، فرایند انتقال حرارت با روش همرفتی و به شکلی کاملاً متفاوت از انتقال حرارت به محیط انجام می‌شود. دستگاه به صورت مستقیم به تابش امواج حرارتی به اجسامی که در خط مستقیم تابش قرار دارند، عمل می‌نماید. برای درک بهتر نحوه عملکرد دستگاه، می‌توانید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

تصور کنید که بر روی شن‌های ساحل دراز کشیده‌اید و تابش مستقیم امواج خورشید را بر روی پوست خود حس می‌کنید. این دستگاه‌های گرمایشی نیز با روشی کاملاً مشابه، محیط اطراف خود را گرم می‌نمایند. این اقدام از انتقال گرما به بخش‌هایی از محیط تحت کنترل جلوگیری می‌کند که نیاز به افزایش دما ندارند.

مشاوره خرید 02191691095
تابشی گرماتاب 50000 1

هیتر تابشی گرماتاب 50000

570,000,000 570,000,000 خرید کنید

سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب چیست؟

قبل از بررسی نکات مورد نیاز برای نصب گرماتاب و راه اندازی گرمایش تابشی، ضرورت دارد که به صورت مختصر با این فناوری‌های گرمایشی آشنا شوید. اولین نکته در زمینه شناخت سیستم گرمایش تابشی، روش تامین انرژی برای دستگاه و انتقال آن انرژی به محیط است.

سیستم‌های گرماتاب انرژی مورد نیاز برای افزایش دما در محیط را از طریق امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز تأمین می‌نمایند. این وسیله گرمایشی در واقع نقشی در افزایش دمای کلی محیط ایفا نمی‌کند. بلکه، با تابش مستقیم حرارت در خط مستقیم نصب خود، باعث افزایش دما در آن منطقه می‌شود. این عمل، با هزینه انرژی فراوانی برای افزایش دما در یک محیط یکپارچه همراه است.

طرز کار گرماتاب

طرز کار گرماتاب

مشاوره خرید 02191691095
تابشی گرماتاب 45000 3

هیتر تابشی گرماتاب 45000

550,000,000 550,000,000 خرید کنید

طرز کار گرماتاب

همچنین، در روش گرماتاب، انرژی به طور کاملاً مدیریت شده به محیط اطراف دستگاه منتقل می‌شود. در این نوع دستگاه‌ها، گاز شهری به عنوان منبع اصلی انرژی برای این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از احتراق گاز، امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز به سطوح مختلف در محیط نصب دستگاه تابانده می‌شود.

بررسی نکات ضروری برای راه‌اندازی و نصب سیستم گرماتاب نیز اهمیت دارد. در زمان نصب و راه‌اندازی گرماتاب، باید به انتظارات و کاربردهای این وسیله گرمایشی توجه کرد. با اینکه در طراحی گرماتاب هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد، کاربران می‌توانند این دستگاه را در مکان‌های مختلف استفاده کنند.

تاثیر بیشتر راه اندازی گرمایش تابشی، به نظر برخی، در بخش‌های صنعت و خدمات قابل مشاهده است. از جمله مکان‌هایی که این سیستم‌های گرمایشی را به عنوان منبع اصلی انرژی می‌پذیرند، می‌توان به گلخانه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های آموزشی و ورزشی، و در نهایت بازارها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بخاری گرماتاب: راهنمای کامل برای خرید و استفاده

 

مشاوره خرید 02191691095
تابشی گرماتاب 35000 2

هیتر تابشی گرماتاب 35000

530,000,000 530,000,000 خرید کنید

نکات قبل از نصب بخاری صنعتی

در هنگام نصب بخاری صنعتی، نکاتی مانند ارتفاع نصب بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه ارتفاع نصب گرماتاب معمولاً بالاست، حتماً در زمان نصب تجهیزات لازم را فراهم کنید. نکته دیگری که باید در راه اندازی گرمایش تابشی مد نظر داشته باشید، مربوط به مسائل ایمنی و فنی است. نادیده گرفتن این نکات در طولانی مدت ممکن است به سیستم آسیب برساند.

همچنین، در زمان نصب و راه‌اندازی گرمایشی تابشی، باید به سیستم برق‌رسانی این دستگاه‌ها توجه داشته باشید. برق مورد نیاز برای اجرای این سیستم گرمایشی حدود 0.5 آمپر است.

به‌منظور سهولت در استفاده از دستگاه، لازم است توجه نمایید که سوئیچ روشن و خاموش دستگاه را در نزدیکی حداقل فاصله با دستگاه قرار دهید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا دستگاه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی نمایید.

نکته مهم دیگر در زمان نصب سیستم گرمایش تابشی، تأمین اکسیژن مورد نیاز برای احتراق درونی دستگاه است. حین نصب، در فضاهایی که حضور اکسیژن ضروری است، توجه به سیستم‌های انتقال مواد حاصل از احتراق بسیار حائز اهمیت است.

جهت اطمینان از ایمنی حداکثری در زمان استفاده از این دستگاه‌ها، مناسب است لوله‌های انتقال مواد سمی از محیط به فضای خارجی را از فاصله‌ای حداقل 1.5 متری نصب نمایید. رعایت این نکات در زمان نصب بخاری تابشی به کاربران اطمینان می‌دهد که بیشینه سطح ایمنی در زمان استفاده از این وسایل حفظ شده است.

بشتر بخوانید: گرماتاب

گرماتاب کارخانه جات صنعتی

گرماتاب کارخانه جات صنعتی

نکات مهم قبل از راه اندازی گرمایش تابشی

استفاده از سیستم‌های گرمایشی، علاوه بر نکات موردنیاز برای راه‌اندازی گرماتاب، به عنوان یک ابزار پرسود برای کاربران محسوب می‌شود. از جمله مزایا در زمان استفاده از این سیستم‌ها می‌توان به کاهش حداکثر آلودگی صوتی در محیط اشاره نمود.

این اقدام در مدت طولانی می‌تواند باعث افزایش کارایی نیروهای تحت فرمان شما گردد. تولید گرما در محیط، عدم اشغال فضاهای مفید در مجموعه و بهره‌وری بالا از مزایای کاربرد این سیستم گرمایشی به شمار می‌رود. همانطور که در متن ذکر شده است، نکات لازم جهت نصب هیتر تابشی باید همواره در نظر گرفته شود.

با این وجود، هنگام نصب و راه‌اندازی بخاری تابشی، مسائلی چون ارتفاع فضای موردنظر برای نصب سیستم، در نظر گرفتن گرمایش محدوده موردنظر و در نهایت سرعت و زمان مطلوب برای افزایش دمای محیط نیز باید در نظر گرفته شوند. رعایت تمامی این موارد در نهایت شما را به انتخاب مطمئن و اصولی هدایت می‌کند.

سوالات متداول:

  1. گرماتاب چند آمپر برق نیاز دارد؟

    برق لازم برای راه‌اندازی و نصب هیتر تابشی حدود 0.5 آمپر معادل است.

  2. ارتفاع مناسب برای نصب گرمایش تابشی چقدر است؟

    برای نصب گرمایش تابشی، توصیه می‌شود که آن را در ارتفاع بالایی نصب نمایید.

 

راه اندازی گرمایش تابشی در تهران

راه اندازی گرمایش تابشی در اصفهان

این مقاله براتون مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 دیدگاه در “نکات لازم جهت راه اندازی گرمایش تابشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *